Proč nezapomínat na SEO
Člověk-podnikatel sice může mít sebelepší představu o tom, co a jak chce podnikat, aby byl úspěšný, ale ani to mu nemusí stačit. A to dokonce ani při internetovém podnikání, kde by se člověku mohlo na první pohled zdát, že tady se uživí při tom počtu potenciálních zákazníků z celého světa každý.
Takový člověk může být klidně i naprosto oprávněně přesvědčen o tom, že nabízí něco, oč je mezi lidmi zájem, a to ve špičkové kvalitě a za velice zajímavou cenu. Ba může vědět i to, že v témže oboru slaví úspěchy i dosavadní konkurenti s nabídkami, jež nejsou ani zdaleka tak kvalitní. A když tyto horší soky porazí, musí přece uspět!
Jenže jak se nakonec ukáže, uspět vůbec nemusí. Může dát takovou nabídku na svůj web a čekat, aniž by se toho vytouženého dočkal. Jeho nabídka, jakkoliv dokonalá, může být potenciálními zákazníky zcela ignorována, web může být i beznadějně opuštěný. A proč to?
Obvykle proto, že mu schází optimalizace pro internetové vyhledávače. Tedy SEO. I když totiž tuto na webu jako takovou neuvidíte, umí ho tato významně ovlivnit a zdokonalit tak, jak si to žádají internetové vyhledávače. A právě na vyhledávačích záleží, co a jak lidé na internetu najdou, respektive zda to vůbec najdou. Takže kdo chce, aby jeho nabídku vyhledávače předkládaly hledajícím lidem dokonale, musí optimalizovat.
Musí si nechat žádoucně upravit web, aby tento vyhovoval po technické stránce, musí se tu zapracovat na grafickém a textovém obsahu, nesmí chybět nejlepší možná volba klíčových slov, vytvoření interních a zpětných odkazů, propagace a co já vím, co všechno ještě. Což nevím pořádně ani já, ani jiní laikové. Ale odborníci na SEO to vědí. A často až s jejich pomocí dosáhne web nalezení zájemců, kteří ho nepřehlédnou. Kteří si ho najdou a třeba pak využijí žádoucím způsobem to, co se tu nabízí.